מיומנו של יועץ עסקי – סיפור מהחיים

שאול מיצה את עצמו במקום עבודה. הוא הרגיש שחוק ולא רצה יותר "בוס על הראש". שאול, מהנדס אלקטרוניקה, עבד בתעשיות עתירות הידע כ-15 שנים והחליט לבצע תפנית של שלוש מאות וששים מעלות. הוא החליט ללכת על משהו בסיסי.

בהתחלה חשב על דוכן פלאפל, אבל לאחר מכן ,פנה לתחום ההנעלה. הוא החליט לפתוח חנות נעלים שכונתית – נעלי נשים באיכות טובה במחיר סביר. ההנחה של שאול הייתה שמחיר זול יותר ושירות איכותי יותר ידרבן להחלטת הקניה.

הסברתי שקונים לא רק את הנעליים אלא גם את המוכר דרך השירות והאישיות שלו. הקשר בין שאול ואופנת נשים היה מקרי ביותר. ספרתי לו בדיחה שגרמה שינוי בגישה שלו :
"מנהל שיווק של חברת נעלים הגיע לאפריקה. בזמן הטיול הוא ראה הרבה אנשים יחפים. הוא התקשר בבהילות למפעל שלו וביקש להביא דחוף 20,000 זוגות נעלים. אבל להפתעתו, הנעלים כמעט ולא נמכרו. לאחר ניתוח "מעמיק" מנהל השיווק הגיע למסקנה שלרוב האנשים אין כסף לקניית נעלים, וחוץ מזה, אנשים היחפים האלה בכלל לא היו מעוניינים בנעלים – הם רגילים להתהלך יחפים" .

לאחר מספר מפגשים, שאול החליט לפתח מיזם בתחום הטכנולוגי. אני מאחל לו הצלחה ובטוח ששם הוא יצליח הרבה יותר.

Posted in עסקים.