ריח כהזדמנות וגם מחסום בגידול במכירות

מחקרים מראים ששימוש במיתוג ריח במתחמים קמעונאים מעלה את המכירות בעשרות אחוזים. אני מזמין אותך לצלול לעולם הריחות.

באפנו ממוקמים קולטני ריח המעבירים גירוי ריח שונים למרכז הריח במוח. במוח הריחות מסווגים לריחות מושכים ולא נעימים.

אם הריח שנקלט באזור הזיכרון ריח במוח מסווג כריח נעים – הוא ימשוך אותנו להתקרב לאזור בו הוא הנמצא, ובדרך כלל, גם נישאר שם זמן ממושך יותר, כי פשוט נעים לנו. במידה והריח מסווג כלא נעים אנחנו, בדרך כלל, נתרחק מחוויה לא רצויה.

כמו – כן, המוח זוכר ריחות. ריחות יכולים לגרום להתרגשות, עליה בדופק, לחץ דם, והזעה.

עובדה שאדם מבצע כ- 20,000 נשימות במהלך היום – הופך את הריח לכלי שיווקי ממדרגה הראשונה.

המושגים כמו לוגו ריח, מיתוג ריח, מותג ריח, חתימת ריח מותגית- מבטאים נכוח הנבנה עבור מותג ייחודי. מיתוג ריח הינו תחום מוכר בקרב עסקים גדולים. עסקים קטנים ובינוניים נכנסו לתחום הריחות, בעיקר בחמשת השנים האחרונות. לרוב גם לא מדובר במיתוג אלא בנטרול ריחות ויצירת אוירה.

מספר נקודות בשימוש בריח:

• חשוב מאוד לטפל בריחות לא נעימים – נטרול ריחות לא נעימים. ריח לא נעים מבריח לקוחות.

• גברים ונשים מעדיפים ריחות שונים. כלומר, הפצת ריח אותו נשים אוהבות במחלקת גברים או להיפך הינה טעות חמורה שעלולה לעלות לך בהברחת לקוחות. במתחמי שירות בהם הלקוחות הם גם גברים וגם נשים – מוצע להשתמש בריחות המקובלים על שני המינים.

• חשוב להשתמש בריח מתאים לסוג העסק.

• כמובן, אם רוצים לבצע מיתוג ריח מקצועי , חשוב ללמוד את הנושא לעומק ולא לגרום נזק שיכול להתבטא בפחות לקוחות ומכירות. שימוש נכון בריחות תורם ישירות לזהות המותג שלך ויכול לתרום לשיפור משמעותי במכירות.

• אם אתם עוסקים במיתוג העסק באופן עצמאי, או בעזרת יועץ עסקי או ייעוץ שיווקי, חשוב לא להתעלם מנושא מיתוג ריח. מיתוג ריח נוגע ברובד הרגשי העמוק של הלקוח ולו השפעה מכריעה על תהליך קבלת החלטה לקנית המוצר/שירות.

חשוב מאוד להשתמש בחומרים העומדים בתקנים, תכשירים מחומרים טבעיים, כמה שניתן, וחומרים שלא גורמים לתופעות אלרגיה למיניהן.

Posted in מכירות.