יעוד המאמר – שיפור דרכי שיווק ומכירות
למצוא את השיברון המרכזי בהעדפות הלקוח
איזה מאפייני העסק, מוצר או שירות עונים על כ- 70% ומעלה מהעדפות הלקוח הבודד או קהל היעד שלך? אם מצאת – מיפית את השיברון המרכזי. בהמשך המאמר אני מציג מספר דוגמאות שיבהירו את הסוגיה.
דוגמא של מציאת שיברון מרכזי למוצר בודד – רשת חנויות מחשוב
אתן דוגמא של פתרון שיברון במוצר: " בשבועות האחרונים הופיע פרסומת של רשת BUG בה מדגימים כיצד חיפושית זיערה הופכת קופסא ובה אוזניות מצד לצד. החיפושית קטנה יותר מהקופסה והצופים שואלים , כיצד זה יתכן ? ואז מגיע התובנה שהמוצר אותו מפרסמים, וניתן להשיג אותו בחנויות הרשת, הוא קטן ממדים וקל משקל. שתי התכונות הללו פותרות את השיברון המרכזי הגלום באוזניות הנמכרות היום בקרב המתחרים. פתרון השיברון גם מבדל את המוצר הנמכר בחנויות הרשת מול המתחרים במוצר זהה.
דוגמא של מציאת שיברון מרכזי בעסקים שכונתיים
דוגמא נוספת היא מכולת שכונתית : ניתן תוך מספר דקות בהליכה ברגל לבצע קניה. החלופה היא להיכנס למכונית , לנסוע ברחק מה בסביבה עירונית צפופה ופקוקה, למצוא חניה, לקנות, לחפש חניה ליד הבית ולהגיע הביתה תשוש ומזיע. החלופה של מכולת שכונתית מציעה נוחות בנגישות וחיסכון בזמן. בדומה למכולת, ניתן לציין גם בית קפה שכונתי, ספר, חנות ציוד משרדי, תופרת , סנדלר, קצב ועוד. כל אלה פותרים שיברון מרכזי דומה כפי שצוין לגבי מכולת שכונתית. חשוב לציין, שכל העסקים, כפי שהוזכרו, ברובם בנויים בעיקר על מתן שירותים שם הלקוח חייב להימצא או מעדיף להיות נוכח בעת מתן השירות.
דוגמא של מציאת שיברון המרכזי של שירותי רפואת שיניים
דוגמא נוספת היא של רופא שיניים : במפגש נטוורקינג פגשתי רופא שיניים שהדגיש את הייחודיות שלו במתן טיפול שיניים ללא כאבים. פחד מכאב בטיפולי שיניים היא הסיבה המרכזית שבני אדם נמנעים מטיפול ומזניחים את מצב חלל הפה עד שאין ברירה. אני, באופן אישי, שטיפול האחרון שעברתי היה מלווה בחוסר עדינות וכאבים, הרגשתי שהתמקדות של רופא השיניים בטיפול לא מכאיב, פתר לי את השיברון המרכזי שמנע ממני לגשת להמשך הטיפול. כך בחרתי ברופא השיניים עליו ספרתי לכם והעדפתי אותו על-פני אחרים.. רופא שיניים הזה מצא את השיברון המרכזי בקהל היעד שלו, נתן לו פתרון וכך גם בידל את השירות שלו . כנראה שרופא שניים הזה קיבל
ייעוץ עסקי נכון. אם אתה עורך דין, רופא, רואה חשבון, יועץ מס, עסק בתחום עיבוד שבבי או יצרן מזון, ולא משנה איזה עסק אתה, שאל את עצמך איזה שיברון מרכזי העסק, מוצר או שירות שלי פותר ללקוח הבודד או לקהל יעד הכללי או קהל יעד מובחן. שווה להיעזר בייעוץ שיווקי.
מוזמנים לפנות אלי בכל שאלה או התלבטות.
רון גן
יועץ עסקי